אודות הפסטיבל

VERIDIS DESERT CHALLENGE FESTIVAL - מהדורת 2017 המחודשת יוצאת לדרך!

הדזרט צ׳אלנג׳, פסטיבל הספורט-טבע הגדול והוותיק בישראל, מכריז על עדכון תוכנה:
הזוגות חוזרים לתחרויות האופניים הספורטיביות, הדירוג הדו-יומי המצטבר חוזר לתחרויות המקצועיות,
מסלול המסוע הארוך מתרענן, הוספנו ריצת שטח 21 ק"מ בשישי בבוקר ועד...

בשנה שעברה ניסינו להיפרד מפורמט תחרות הזוגות שליווה את הצ׳אלנג׳ מיומו הראשון. אנו מודים שחטפנו מכם בראש על הצעד הזה, לפני, בזמן ואחרי האירוע… אז שמענו, הקשבנו, הפנמנו, אימצנו את טובי המוחות ועדכנו את פורמט האירוע. הנה עיקרי הדברים:

מסלול זוגות לחובבנים, מסלול אינדיבידואלי למקצוענים
אירוע 2017 מציע שני מסלולי רכיבה, ובכל אחד מהם מספר אופציות השתתפות וקטגוריות.
המסלול הספורטיבי - לחובבנים - מציע רכיבה בזוגות בלבד (נשים, מעורב, גברים). לרכוב באירוע כצוות, כזוג, זה ראש אחר לגמרי. מתחילים את הזוגיות כבר ברכיבות הכנה משותפות ובהתארגנות לירידה לים המלח. אוספים ערכות ביחד, נעמדים ביחד על קו הזינוק, ומרגישים הרבה פחות לחץ מהמתחרים הבודדים. זה אחרת להיות חלק מצוות זוגי, לתמוך ולהיתמך, לצלם ולהצטלם, ואם מתרחשת תקלה כלשהי מטפלים בה ביחד. זה מרגיש אחרת לגמרי מתחרות מקצועית אינדיבידואלית בה אני נעמד בבוקר על קו הזינוק, מרפקים חדים החוצה, דופק בשמיים, אני נגד כולם, כולם נגדי…

התחרויות הספורטיביות שלנו מופנות לקהל פחות תחרותי ו״קשיח ראש״ באופיו, יותר חווייתי וחברתי. רוכבים שבאים בגלל החוויה והחברותא, שעבורם ״תחרות״, ״דירוג״ ו״מיקום״ הם עוד תבלין מעניין בסיפור, אבל לא הדבר עצמו.
במסלול הספורטיבי שתי תחרויות נפרדות, בשישי ובשבת. בשישי המסלול לזוגות הוא המסוע ״הקצר״ עם 35 ק״מ, וכמה עליות קורעות. בשבת המסלול הוא ההקפה הקלאסית של סדום-עמיעז-פרצים, אבל ניתן לבחור בין הקפה אחת (24 ק״מ) לשתיים (48 ק״מ).
לזוגות גברים 3 קטגוריות גיל (בשבת מתווספת קטגוריית נערים בגילאי 12-14 למרחק הקצר), לזוגות נשים ולזוגות מעורבים שתי קטגוריות גיל.
רוכבי הזוגות לא יכולים להשתתף במסוע הארוך בשישי ואין להם דירוג מצטבר (דירוג כללי נושא פרסים על פי סכום הזמנים בשישי ושבת). הלוגיקה? מי שרוצה לטפס את המסוע הארוך, אחת מעליות השטח הקשות בארץ, ומי שרוצה דירוג מצטבר, אינו החובבן הקלאסי, והוא מוזמן להתקדם למסלול המקצועני ((-:

המסלול המקצועני - לרוכבים מקצועיים ותחרותיים - מציע רכיבה אינדיבידואלית בלבד. במסלול המקצועני ניתן לרכוב חד-יומי את שישי בלבד, או דו-יומי (שישי ושבת) עם דירוג מצטבר. בחד-יומי שישי ניתן לרכוב את המסוע הקצר או הארוך. בדו-יומי ניתן לבחור בין קצר (מסוע קצר 35 ק״מ בשישי, והקפה אחת 24 ק״מ בשבת) לארוך (מסוע ארוך 75 ק״מ בשישי, שתי הקפות 48 ק״מ בשבת). לגברים 3 קטגוריות גיל, לנשים 2. במקצה הדו-יומי המצטבר יחולקו מדליות למנצחי כל יום וגביעים למנצחים הכלליים.

לא ניתן להירשם כמתחרה בודד לשבת בלבד. הלוגיקה? אופציית שישי לבד מאפשרת לרוכבים המסורתיים לקחת חלק באירוע ולחזור לשבת המלכה בזמן, או לרוכבים המשפחתיים לתת עבודה בסדום ואז לחזור הביתה להעביר שבת מושקעת עם המישפוחה. הרכיבה בשבת היא שיא האירוע ולב הפסטיבל, ורוכב שרוצה לרכוב ״רק בשבת״ יוכל לעשות זאת בכיף, אבל עם בת או בן זוג כחלק מקטגוריות הזוגות, שגם הן לב ורוח הפסטיבל. רוכב תחרותי יכול לבחור בין חד-יומי ואז יש לו שבת בבית לרכיבת התאוששות, או The Whole Enchalada, הדבר עצמו, תחרות אופני הרים דו-יומית עם דירוג מצטבר.

ליטשנו את מסלולי המסוע הארוך והקצר
שלוש שנים חלפו מאז הצגנו לקהל הרוכבים את מסלול המסוע האימתני ומאז האירוע צמח לשני ימי רכיבה. על אף המעמד המיתולוגי שעליית המסוע כבר זכתה לו, הגיעה העת לטרוף את הקלפים, כדי לטפל בכמה פינות וכדי לעשות את החיים מעניינים יותר ללקוחות חוזרים שרכבו את המסוע בעבר.
במסלול המסוע הארוך הפכנו השנה את כיוון ההגעה לעלייה. מטפסים את נחל פרצים במקום את נחל סדום, ובתחתית מעלה עזגד ממשיכים דרומה אל עבר ציר המסוע המקורי, דרך עוד שני קירות קצרים וחדשים. בדרך חזרה, עם סיום הירידה האתגרית של מעלה עזגד, ממשיכים בכיוון ההפוך: שוב נחזור דרומה אל עבר ציר המסוע דרך שני הקירות הקטנים (שירגישו פחות קטנים עם המטראז׳ והקילומטראז׳ שצברתם עד כה), ואז נקבל פיצוי בדמוי גלישה חזרה אל עבר קו הסיום בקניון המתפתל והזורם של נחל סדום. Yeah!
בעקבות השינויים המסלול החדש צמח ל-75 ק״מ עם 1,400 מטרים טיפוס, צמיחה של 13 ק״מ וכ-200 מטרים של טיפוס מצטבר מהמסלול הקודם, כלומר האתגר הפך לאתגרי יותר...

מסלול המסוע מחליף השנה כיוון רכיבה, ובעצם יגרום לכל רוכב להרגיש שהוא רוכב מסלול חדש לחלוטין, עם נופים שלא ראיתם עד כה, עליות חדשות, ירידות חדשות וכולי… בנוסף, הוספנו לאורכו תחנת האכלה נוספת ומלאה, על מנת לאפשר גם לרוכבי המסוע הקצר לרכוב עם מינימום ציוד ומזון עליהם.

ליטשנו את מקצה ה-Ultimate Challenge הארוך
האולטימייט הגיע בשנה שעברה לשיא המשתתפים מאז התווסף לאירוע לפני 9 שנים. למה הוא האתגר האולטימטיבי? כי הוא משלב רכיבת שטח קשוחה בשישי בבוקר, ריצת שטח לילית, ומקנח ברכיבת שטח תחרותית בשבת בבוקר. בקצת פחות מ-30 שעות אתם תתחרו בשני ענפי ספורט, בשלושה מקצים, לאור יום ולאור ירח ופנסים, עם זמן קצוב להתאוששות ושינה בין המקצים.
אתגר אמיתי.
באולטימייט שלושה מרחקים, כדי להתאים לרמות שונות של מולטי-אתלטים. המרחק הארוך השנה לוטש קלות, והוא משלב בין רכיבת המסוע הארוך בבוקר שישי (75 ק״מ), ריצת חצי מרתון שטח בליל שישי (21 ק״מ) לרכיבת המסלול הארוך בשבת בבוקר (48 ק״מ). שמו המעודכן הוא UC144 והוא כאמור האתגר האולטימטיבי שלנו באירוע.

הוספנו מסלול ריצה חדש, 21 ק״מ, בבוקר יום שישי
כן, כן, לא טעיתם. לראשונה בתולדות הדזרט צ׳אלנג׳ פסטיבל הוספנו ריצת חימום, ריצה לאור יום, באורך 21 ק״מ ביום שישי. 





בנוסף:

מחירי 2017 זהים למחירי 2016
על אף התייקרות ההפקה בשל עליית מחירים כללית בתעשייה כמו גם הוספת שירותים יקרים לחבילת המשתתף, הצלחנו לשמור על מחירי 2017 ללא שינוי וללא העלאת מחירים.

טיולי רכיבה מודרכים לילדים, משפחות רוכבות ומתחילים
לבחירתכם 5 מסלולי רכיבה שונים, שניים ביום שישי (xx ו-yy ק״מ) ושלושה בשבת (xx, yy ו-zz ק״מ). כל מסלול מותאם במיוחד לקהל היעד שלו, בהובלת ואיסוף מדריכי הרכיבה המוסמכים של Go Ride, עם רכבי איסוף וחילוץ, אופניים להשכרה למי שצריך ועוד.

תחרויות ריצה לילדים, תחרויות אופניים לילדים
תחרויות ריצה ורכיבה ספורטיביות בהן כל מסיים הוא מנצח - אין פודיומים, אין דירוג, כל מי שמגיע לקו הסיום מקבל מדליית מסיים וצ׳ופר מצוות האירוע. עלות ההשתתפות סמלית והיא כוללת ערכת משתתף מלאה (צמיד, חולצה מנדפת, בלה בלה). התחרויות מיועדות לילדים בגילאי 4-12, שלא יכולים להשתתף בתחרויות הרשמיות של שישי ושבת מפאת הגבלות גילאי המינימום להשתתפות.

ריצות הלילה Moon Run
ממשיכה גם השנה עם ארבע מסלולים מרגשים בדרכי המדבר הקסומות.

אפשרויות לינה מגוונות לכל כיס וטעם - ממלונות חמישה כוכבים ועד לקמפינג באירוע
אפשרויות הלינה באזור המועצה האזורית תמר ומתחם עין בוקק הן כמעט אינסופיות. ממלונות SPA ברמת חמישה כוכבים בעין בוקק, דרך מתחמי חאן מדבריים וחדרי אירוח כפרי בנאות הכיכר ועין תמר ועד בתי ספר שדה בערד ובעין גדי.
מהרו לשריין לכם מקום כי דצמבר הוא העונה החמה בים המלח!

קמפינג כפר המשתתפים של הדזרט צ׳אלנג׳ - חלק מרכזי מהמשפחתיות והפאן באירוע:
אפשרות הלינה הכי נוחה ומדליקה היא מתחם הקמפינג הרשמי שמוקם כחלק מכפר האירוע. הלינה בקמפינג היא ככל הנראה האפשרות הכי זולה להלין משפחה או קבוצת חברים, והיא גם הכי פשוטה מבחינת מנהלות, כי מגיעים עם רכבים בשישי וחוזרים הביתה בשבת, בלי נסיעות בינייםן מפה ולשם. הלינה בקמפינג כוללת שירותים, מקלחות חמות, שקעי הטענה, שמירה, תאורה ואפשרות לחביות עם עצים למדורה או פויקי/ B.B.Q.
* גימיק ייחודי לחבורות רוכבים אורגניות: ניתן להזמין מראש מתחם מוגדר לקבוצתכם בתוך הקמפינג בכפוף למספר האוהלים המוזמנים. צוות ניהול הקמפינג שלנו ישמור לכם מקום מראש לכלל הקבוצה ואוהליה. שווה ביותר.





אודות צוות Veridis Desert Challenge
ורידיס דזרט צ׳אלנג׳ 2017 הוא המהדורה ה-22 של מירוץ סובב סדום האגדי, מירוץ אופני ההרים הוותיק והגדול בארץ. זוהי הפקת שטח גדולה ודקדקנית הכוללת הקמת כפר אירוע בלב השטח, שעובד מחמישי ועד שבת, מסעדה ופאב, חניות וקמפינג, 20 מסלולים שונים של פעילויות ספורט!, הכוללים ריצה ורכיבה, מסעות מודרכים ותחרויות, מתחם אקספו גדול ועשיר שעובד גם בלילה, הופעות חיות, מתחם הפעלות לילדים ועוד.
  • על ההפקה המורכבת אמונה חברת פורום פקטור, המפיקה את כל אירועי התרבות והספורט של המועצה האזורית תמר
  • על הניהול המקצועי של כלל האירוע אחראי נימי כהן.
  • צוות עז הרים הדרכות והפקות אחראים על ניהול מסלולי הרכיבה.
  • את ריצות השטח מנהל דורון שלמון וצוות RunWay.
  • עידו שביט וצוות Go Ride מנהלים את תחום טיולי הרכיבה.
  • נועה לוריה מנהלת את קשרי הלקוחות, צוות הרישום וחלוקת הערכות.
  • מדידת הזמנים והשיפוט באירוע באחריות עופרי מילר וחברת MOBII



 
 איפה מתקיים האירוע ולאן צריך להגיע?
מתחם האירוע מוקם בלב המדבר בשפך נחל זוהר, ליד ים המלח. << מפה והוראות הגעה >>
שימו לב - נרשמי הטיולים של שבת יוצאים ממתחם הסככה האקולוגית בשפך נחל אמציה במפגש הישובים עין תמר ונאות הכיכר.

מתי צריך להגיע?
לכל מסלול שעת זינוק משלו ושעת התייצבות בהתאם. יש לעיין בלוח הזמנים ולהגיע בזמן לאיסוף ערכות המשתתף.
שימו לב! במקצים התחרותיים יוכלו להשתתף רק מי שהגיעו בזמן ועמדו ליד קו הזינוק בזמן תדריך הבטיחות.
פעילות מתחם האירוע והכניסה להתמקמות בקמפינג – החל משעה 16:00 ביום חמישי.

כמה זה עולה?
כל המחירים מפורטים בעמוד מקצים ועלויות. שימו לב למחירי הרשמה מוקדמת, מאוחרת והרשמה במקום.
<< לעמוד מקצים ועלויות >>

האם חייבים להירשם מראש?

אנחנו ממליצים מאד להירשם מראש כדי ליהנות ממחירים נמוכים יותר ומשקט נפשי. בשנים קודמות התמלאו מספר מקצים וכן מתחם הקמפינג עד אפס מקום ולא התאפשרה הרשמה במקום. גם השנה, לא תהיה הרשמה במקום למקצים התחרותיים (ריצה ורכיבה).

איפה ישנים?
השנה אנו מציעים למשתתפים שתי אפשרויות לינה - הצבת אוהל במתחם הקמפינג (עד 4 לנים) או השכרת קרוואן והצבתו במתחם הקראוונים עם חיבור לתשתית חשמל ומים.
<< לעמוד אפשרויות לינה >>

למי מתאים האירוע וכל אחד מהמסלולים?
האירוע מתאים לכל מי שאוהב ספורט אתגרי וטיולי אופניים בשטח! יש משהו לכל גיל ולכל רמה. חשוב מאד לקרוא את המידע המופיע באתר לגבי כל אחד מהמקצים והמסלולים כדי לוודא שהמסלול מתאים מבחינת הרמה, הגיל והציוד הנדרש.

האם אפשר להשתתף באחד ממקצי אופני ההרים התחרותיים בשישי ושבת ללא בן/ת זוג?
שימו לב, שימו לב! השנה מרתון אופני ההרים עובר שינוי ואינו מרתון זוגות. ניתן להירשם כרוכב/ת אינדבידואלי/ת לכל אחד מהמקצים, בשישי או בשבת. רוצים לשמר את המסורת ולרכוב יחד? לכו על זה. הרישום ומדידת הזמנים הם אישיים. 

האם אפשר גם לרוץ וגם לרכוב?
ה- Ultimate היא תחרות סיבולת משולבת בשלוש רמות מרחק/קושי שונות:
UC69: רכיבת 35 ק"מ בשישי בבוקר, ריצת לילה ל-10 ק"מ ולמחרת בשבת בבוקר מרתון רכיבה למרחק 24 ק"מ.
UC104: רכיבת 35 ק"מ בשישי בבוקר, ריצת לילה ל-21 ק"מ ולמחרת בבוקר מרתון רכיבה למרחק 48 ק"מ.
UC145: רכיבת 62 ק"מ בשישי בבוקר, ריצת לילה ל-35 ק"מ ולמחרת בשבת בבוקר מרתון רכיבה למרחק 48 ק"מ. 

מה צריך להביא?
מעבר לציוד הרכיבה ו/או הריצה שלכם, ערכת המים והתיקונים וכל מה שמופיע בתקנון של המקצה שלכם, הקפידו גם להצטייד בבגדים חמים למקרה של קור ורוח בשעות הלילה, ובבגדים קצרים וקלים, כובע רחב שוליים וקרם הגנה לשעות היום.
על מנת לחסוך זמן בעת איסוף ערכת המשתתף, אנא הדפיסו את טופס ההצהרה המתאים למקצה שלכם, מלאו אותו בכתב ברור והביאו אתכם:

משתתפי המקצים התחרותיים: (1) טופס הצהרה תחרותי (2) שאלון בריאות

משתתפי הטיולים העממיים: טופס הצהרה עממי 

משתתפי המסוע הארוך (62 ק"מ), UC104 ו-UC145 חייבים במשלוח בדיקה ארגומטרית למייל של האירוע עד 30/11. 

הרשמה לקבוצות
מאמנים, מנהלי מועדונים ורכזי קבוצות מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל לקבלת קוד הנחה לרישום של מעל 10 משתתפים.

עדכון או שינוי בפרטי הרשמה
עד לתאריך 30/11 ניתן לשלוח בקשה לשינוי מקצה בתשלום של דמי טיפול 30 ₪. לאחר תאריך זה לא ניתן יהיה לבצע שינוי במקצים. גיליתם טעות בפרטים האישיים (שם, תאריך לידה)? כתבו לנו: info@desertchallenge.co.il
* החלפת משתתף באופן עצמאי וללא תאום עם המארגנים אסורה בהחלט.
סובב סדום 2016, תחרות אופני ההרים המיתולוגית, חוגגת השנה עשרים ושניים חורפים, ואפשר בהחלט להגיד שזה אירוע היסטורי בענף האופניים הישראלי. ב-1995 כשנוסדה התחרות, היו בלוח התחרויות השנתי מספר ״סובבים״ אחרים, אך רק סובב סדום נשאר חי ובועט עד ימינו אנו.

אירוע סובב סדום החל כשיעקב אקריש, מנהל הספורט במועצה האזורית תמר ורוכב חובבן, התקנא בסובב גליל הוותיק שהצליח למשוך לגליל אלפי רוכבים חובבנים ומקצוענים כאחד. ביחד עם אלי סת, תושב קיבוץ גדות שאחראי על חלק נכבד מתרבות רכיבת השטח בארץ, הם ייסדו אירוע, שהלך וגדל עם פני הענף, ומצליח כיום להביא אליו אלפי רוכבים, רצים ובני משפחותיהם לאירוע הספורט-שטח המוביל בארץ.

בתור מתחרה עמדתי על קו הזינוק 8 פעמים החל מ-1995 ועד 2003, כשהחסרתי רק שנה אחת בה טיילתי בהודו. זו הייתה תחרות שרייסרים לא העיזו לפספס, והיא הפכה לאחת מתחרויות ה-UCI עם ניקוד בינלאומי ומתחרים מכל העולם הראשונות והבולטות בארץ. זכורים לי פה מנצחים זרים, שהראו לשפיץ של רוכבי העילית הישראלים מהי הרמה הגבוהה בעולם. קירק מולדיי וטראביס בראון, שניהם מקצוענים ואלופי ארה״ב, שהגיעו ארצה כאורחי טרק וניצחו את התחרות. פיליפ טאוול, אלוף שוודיה שניצח פה ב-2003, שנה טרום אולימפית, בה הגיעו לכאן עוד 20 מתחרים זרים, שהגיעו למקום הנמוך בעולם על מנת לאסוף ניקוד חשוב שאולי יכניס אותם לאולימפיאדה. ועוד הרבה מנצחים ישראלים, חלקם ידועים עד היום כמו עידו סירקין או לורי קופנס, דוד רזניק וניל אובריין וחלקם מוכרים רק למתי מעט כמו בן עמי צ׳אושו.

טור דה סדום 1995 – ה"דזרט צ'אלנג'" הראשון
תמונות מתוך טור דה סדום 1995 – ה"דזרט צ'אלנג'" הראשון. באדיבות אתר Bikepanel.co.il

בשנת 2005 הוזמנה חברת ״עז הרים״, אותה ייסדתי וניהלתי עם שותפי דאז בועז גורן, לארגן מופע רכיבת אקסטרים, כאטרקציה שתוסיף צבע ועניין לאירוע. באותה שנה הפקנו את מרתון הזוגות באופני הרים הראשון בארץ בכרמל, ולשמחתנו, קיבלו פנייה ממ.א. תמר, להפיק את סובב סדום, כמרתון זוגות נוסף באופני הרים. כך נולד לו ה-Desert Challenge הראשון, בימים ההם בחסות חברת Volvo שתמכה חזק בענף במשך שנים רבות. המיתוג של חברת המכוניות השוודית עבד כל כך טוב שעד היום אני שומע אנשים שואלים אחד את השני: ״תגיד, אתה בא לוולבו צ׳אלנג׳ השנה?״...

ה-DNA שעיצב את דמותו של הדזרט צ׳אלנג׳ הראשון הוא אותו DNA של האירוע המפותח של 2014: פסטיבל עשיר ורב פעילויות ולא רק תחרות, רכיבות במגוון רמות לכל הגילאים, לכל רמות הכושר, ולא רק למקצוענים, לינה במחירים נוחים בקמפינג, שהופך את האירוע ליומיים של חוויה מדברית, הופעות מוזיקה חיות, פינות זולה, תערוכת האקספו העשירה והגדולה בקרב תחרויות האופניים, פאב רוכבים עם דגש על הבירות, מגוון רחב מאוד של קטגוריות מנצחים ועוד הרבה פרטים קטנים שהופכים את האירוע ל-Fat Tire Festival הישראלי הראשון, ומעניקים לכל משתתפיו חוויה מהנה וכיפית ולא רק תחרות אתגרית ומספקת.

ב-2008 התמזל מזלנו וקיבלנו נותן חסות חדש וחזק - חברת Veolia Environnement. באותה שנה הוספנו לראשונה ריצת לילה בשטח לאור ירח ופנסים. את הריצה יזמה קרן גולדבלט, אשת חזון והבעלים דאז של החנות פרו:ספורט, שיזמה את רוב אירועי ריצות האולטרה הראשונות בארץ. ריצת השטח הלילית הראשונה בארץ נתנה למשתתפים בה חוויה אחרת מרוב אירועי הריצה בארץ, כשעוטף את הרצים טבע דומם, חזק ומנותק מסממני הקדמה והאורבניות. ב-2010 לקחה את מושכות ההפקה חברת פורום-פקטור, האחראית בין היתר על אירועי ענק מוקפדים כמו האופרה במצדה, פסטיבל התמר, מרוץ עין גדי ועוד. החברה הוסיפה לאירוע את המקצה הפותח אותו באופן מסורתי: המירוץ לשלום בו בני נוער פלשתינאים רוכבים ביחד עם פעילי שלום ישראלים, ואז עוברים ביחד פעילויות תרבותיות ומעגלי הקשבה. תחת ידי פורום-פקטור המעטפת המקצועית של האירוע עברה לרמות אחרות ולא מוכרות בארץ. מי שהגיע לשטח בערב עמד נפעם אל מול עיר האורות הזוהרת שהוקמה לה בין לילה במאגר חימר הסמוך לצומת זוהר.

הרוכבים שהגיעו לאירוע, החלו להבין ששיא הקסם נמצא בקמפינג, באוהל עם הילדים, אחרי מקלחת חמה, על פויקה מהביל וריחני ואולי גם כוסית או שתיים (או שלוש, או..) של וויסקי משובח. מאז שטח הקמפינג גדל בכל שנה ב-20%, ובכל שנה הוא sold out טרום האירוע. האירוע הפך לאחד הגדולים והמובילים בארץ עם תחרויות ילדים מקדימות בהן אין דירוג רשמי וכל מסיים זוכה במדליה, ארבע קטגוריות מרחק ותחנות האכלה מוארות ומושקעות בכל חמישה קילומטרים.

השנה תיהנו ממקצי Ultimate אתגריים מאי פעם, משלוש אפשרויות לינה, החל ממאהל בדואי גדול ומשותף וכלה בלינה בקראוון יוקרתי ומדוגם. הוספנו תחרויות ילדים קצרות בשישי אחר הצהריים גם בתחום אופני ההרים, ופתחנו לראשונה קטגוריות סולו חד-יומיות (ניתן לרכוב לבד רק בתחרויות של שישי או רק בתחרויות של שבת). אך אין צל של ספק שעבור הרוכבים גולת הכותרת היא הפיכתו של מירוץ השטח הוותיק בארץ למירוץ סטייג׳ים (שלבים) דו-יומי:

רוכבי השטח הרציניים יוכלו לבחון עצמם בשני ימי תחרות רצופים. הסטייג׳ הראשון, של יום שישי, הוא סטייג׳ שייחקק לכם בשרירי הרגליים וידובר בו רבות סביב מדורות במדבר... הצימוק המרכזי בו הוא עלייה קשוחה לאורך מסוע האשלג של מפעלי ים המלח, מגובה -300 מטרים לגובה של 400 מטרים בבת אחת. גם הירידה בחזרה מטה לנחל פרצים אינה לרכי לבב. מי שיסיים את הסטייג׳ הזה יכול לדעת בוודאות שהוא רוכב שטח חזק ומיומן. יודע לטפס, יודע לרדת, יודע לשרוד בקרקע מדברית קשוחה ויודע לסבול... כדי לנצח את הדירוג המצטבר, אתה ובת/בן זוגך תידרשו לתת בראש גם בשבת בבוקר כמובן (-:

נתראה בקו הזינוק,
נמרוד כהן, מייסד ומנהל עז הרים הפקות והדרכות, מנהל תחום האופניים
אירוע Veridis Desert Challenge המתקיים במישור עמיעז, עובר בנופי בראשית מהייחודים בעולם.
מישור עמיעז הנו זכר לאגם קדום ששרר באזור ואשר התייבש לאיטו באזור הפסטורלי של דרום מדבר יהודה בין מצוק ההעתקים לרכס הר סדום העשוי כולו ממלח.
לאזור חשיבות אקולוגית רבה מעצם המפגש של תצורות גאוגרפיות שונות וממגוון הביולוגי, זאת ועוד על הייחודיות הנופית שמושך חדשות לבקרים מבקרים רבים מהעולם כולו.

לפיכך, אנו מבקשים כי הרכיבה במירוץ תהיה בהתאם לכלי ההתנהגות בשמורות הטבע, בדגש על נסיעה על השבילים ללא ירידה מהן וללא קיצור סיבובים. נסיעה מחוץ לשבילים גורמת ליצירת הקוליס והוא מהווה פגיעה אקולוגית ונופית גבוהה, וזאת לאור חירוץ הקרקע ופגיעה בקרומו, הטיית נתיבי המים ודריסת בתי גידול.

אנא שמרו על הטבע, הימנעו מלהשליך פסולת והישמעו לפקחי רשות הטבע במקום.

בתודה,
רשות הטבע והגנים


הירשמו לרשימת התפוצה שלנו