אודות הפסטיבל

ברוכים הבאים ל-VERIDIS DESERT CHALLENGE FESTIVAL פסטיבל הספורט טבע הגדול והותיק בישראל.

חזון הפסטיבל הוא לארח את חובבי הספורט ברמות השונות ואת משפחותיהם לסוף שבוע של יציאה מהשגרה, סוף שבוע גדוש בפעילויות וחויות, מקצועיות ועממיות, לטווח רחב של גילאים ומיומנויות ספורטיביות.

כמצופה מאירוע שמצא כבר בעשור השלישי לקיומו, יכולנו להתרווח, לנוח על זרי הדפנה ולהנות מהמסורת, אך זהו בדיוק ייחודו של האירוע, שפרץ דרך לפני שנים רבות בתחום רכיבת השטח בישראל: הגאווה הגדולה ביותר שלנו היא החידוש המתמיד, חיפוש הדרך להיות טובים יותר מבשנה שעברה. לבצע הפקת לקחים בעזרתכם, להשתפר ולהציע לכם "תפריט" פעילויות שיתאים עבורכם. לצאת ולייבא את הפורמטים הקיימים בעולם, ולהטמיעם באירוע עם התאמות לקהל המקומי שלנו.

 


מה חידשנו השנה?

ביי-ביי זוגיות
2016 היא סוג של מהפכה, כשרוכבי המקצים התחרותיים נפרדים לשלום מהפורמט הזוגי הוותיק והמוכר ויוצאים לדרך חדשה כרוכבים אינדבידואליים. מרתון אופני השטח אינו מרתון זוגות כבעבר: כל רוכב ורוכבת נרשמים ורוכבים כבודדים. לכם, שאהבתם את הפורמט הזוגי ומעדיפים להתחיל ולסיים ביחד - זוג חברות, אבא ובת, סבתא ונכד, צוות שמתאמן לסמרתון וכו' - אתם מוזמנים להמשיך את המסורת דרך הגלגלים. אבל אין חובת רכיבה בזוג, אין מדידת זמנים לצוות ועל הפודיומים עולים אחד-אחד. 

Mix & Match
השנה אנחנו גם נפרדים מתחרות הרכיבה הדו-יומית. כל תחרות עומדת בפני עצמה ומי שיבחר להתחרות גם בשישי וגם בשבת יצטרך להיאבק על מקומו בכל מירוץ בנפרד. ישנם 4 מקצי רכיבה תחרותיים: קצר וארוך בשישי, קצר וארוך בשבת. כל האפשרויות לשילוב ביניהם פתוחות לנוחיותכם. שימו לב בראש עמוד ההרשמה לקופון הנחה המיועד לרוכשים שני מקצים. 

Spy Ultimate Challenge מעלה הילוך!
התחרות היחידה שמשלבת מקצים וימים היא ה-Spy Ultimate Challenge והשנה גם היא מעלה הילוך:
UC69 מיועד לכל מי שיכול לסגור 10 ק"מ בריצה ו-30-40 ק"מ ברכיבת שטח. הוא מורכב מרכיבה של מסלול המסוע הקצר 35 ק"מ בששי בבוקר, 10 ק"מ ריצת לילה בשישי בערב ו-24 ק"מ רכיבה בשבת בבוקר. 

UC104, מסלול הביניים שלנו, מיועד לספורטאים קשוחים שיכולים לשלב רכיבת שטח עם חצי מרתון ריצה: רכיבה של מסלול המסוע הקצר 35 ק"מ בששי בבוקר, 21 ק"מ ריצת לילה בשישי בערב ו-48 ק"מ רכיבה בשבת בבוקר. 

UC145 הוא קשוח ומטורף ברמה הגבוהה ביותר ומיועד לחיות השטח האולטימטיביות בלבד. הוא כולל השנה גם את מסלול המסוע המלא - 62 ק"מ של רכיבת שטח מהקשות שיש, גם את מקצה הריצה הארוך ביותר - 35 ק"מ ולקינוח 48 ק"מ. 

שיפורים למשפחות
גם השנה קהל המשפחות והמלווים הוא בראש מעייננו, לא פחות ממשתתפי המקצים התחרותיים. אנחנו מוסיפים מסלול טיול קצר ביום שישי, כך שכל משפחה יכולה לבחור שילוב מבין 5 מסלולים שונים

והנה צ'ופר נוסף: מקצי הריצה והרכיבה התחרותיים לילדים בגילאי 4-12, שמתקיימים ביום שישי אחה"צ, הם ללא תשלום לילדי הרוכבים והרצים באירוע!

גם השנה ימשיך לנצח על אירועי הרכיבה נמרוד כהן וצוות עז הרים ואת תחום ריצות השטח ינהל דורון שלמון.

וגם השנה אנחנו ממשיכים לשפר את חווית האירוע שלכם במדבר:
במתחם הקמפינג שלנו אפשר לבחור בין הקמת אוהל משפחתי עצמאי לבין לינה בקראוונים מפוארים.
אנו מרחיבים ומשפרים את אפשרויות ההסעדה ע"מ לאפשר לכם להתבסס על האירוח המדברי בלבד.
גם ה-BIKE PARK יעמוד לרשותכם, ויאפשר לכם לאחסן את האופניים במקום מסודר ומאובטח, וליהנות מעמדות תחזוקה וטיפול בין המקצים.

אז קחו לכם סופ"ש לעצמכם, או יחד עם המשפחה והחברים.
הרכיבו לעצמכם "תפריט" פעילויות המורכב מתחרויות או אירועי FUN.
בואו לקחת חלק מפסטיבל הספורט טבע הגדול בישראל.
 איפה מתקיים האירוע ולאן צריך להגיע?
מתחם האירוע מוקם בלב המדבר בשפך נחל זוהר, ליד ים המלח. << מפה והוראות הגעה >>
שימו לב - נרשמי הטיולים של שבת יוצאים ממתחם הסככה האקולוגית בשפך נחל אמציה במפגש הישובים עין תמר ונאות הכיכר.

מתי צריך להגיע?
לכל מסלול שעת זינוק משלו ושעת התייצבות בהתאם. יש לעיין בלוח הזמנים ולהגיע בזמן לאיסוף ערכות המשתתף.
שימו לב! במקצים התחרותיים יוכלו להשתתף רק מי שהגיעו בזמן ועמדו ליד קו הזינוק בזמן תדריך הבטיחות.
פעילות מתחם האירוע והכניסה להתמקמות בקמפינג – החל משעה 16:00 ביום חמישי.

כמה זה עולה?
כל המחירים מפורטים בעמוד מקצים ועלויות. שימו לב למחירי הרשמה מוקדמת, מאוחרת והרשמה במקום.
<< לעמוד מקצים ועלויות >>

האם חייבים להירשם מראש?

אנחנו ממליצים מאד להירשם מראש כדי ליהנות ממחירים נמוכים יותר ומשקט נפשי. בשנים קודמות התמלאו מספר מקצים וכן מתחם הקמפינג עד אפס מקום ולא התאפשרה הרשמה במקום. גם השנה, לא תהיה הרשמה במקום למקצים התחרותיים (ריצה ורכיבה).

איפה ישנים?
השנה אנו מציעים למשתתפים שתי אפשרויות לינה - הצבת אוהל במתחם הקמפינג (עד 4 לנים) או השכרת קרוואן והצבתו במתחם הקראוונים עם חיבור לתשתית חשמל ומים.
<< לעמוד אפשרויות לינה >>

למי מתאים האירוע וכל אחד מהמסלולים?
האירוע מתאים לכל מי שאוהב ספורט אתגרי וטיולי אופניים בשטח! יש משהו לכל גיל ולכל רמה. חשוב מאד לקרוא את המידע המופיע באתר לגבי כל אחד מהמקצים והמסלולים כדי לוודא שהמסלול מתאים מבחינת הרמה, הגיל והציוד הנדרש.

האם אפשר להשתתף באחד ממקצי אופני ההרים התחרותיים בשישי ושבת ללא בן/ת זוג?
שימו לב, שימו לב! השנה מרתון אופני ההרים עובר שינוי ואינו מרתון זוגות. ניתן להירשם כרוכב/ת אינדבידואלי/ת לכל אחד מהמקצים, בשישי או בשבת. רוצים לשמר את המסורת ולרכוב יחד? לכו על זה. הרישום ומדידת הזמנים הם אישיים. 

האם אפשר גם לרוץ וגם לרכוב?
ה- Ultimate היא תחרות סיבולת משולבת בשלוש רמות מרחק/קושי שונות:
UC69: רכיבת 35 ק"מ בשישי בבוקר, ריצת לילה ל-10 ק"מ ולמחרת בשבת בבוקר מרתון רכיבה למרחק 24 ק"מ.
UC104: רכיבת 35 ק"מ בשישי בבוקר, ריצת לילה ל-21 ק"מ ולמחרת בבוקר מרתון רכיבה למרחק 48 ק"מ.
UC145: רכיבת 62 ק"מ בשישי בבוקר, ריצת לילה ל-35 ק"מ ולמחרת בשבת בבוקר מרתון רכיבה למרחק 48 ק"מ. 

מה צריך להביא?
מעבר לציוד הרכיבה ו/או הריצה שלכם, ערכת המים והתיקונים וכל מה שמופיע בתקנון של המקצה שלכם, הקפידו גם להצטייד בבגדים חמים למקרה של קור ורוח בשעות הלילה, ובבגדים קצרים וקלים, כובע רחב שוליים וקרם הגנה לשעות היום.
על מנת לחסוך זמן בעת איסוף ערכת המשתתף, אנא הדפיסו את טופס ההצהרה המתאים למקצה שלכם, מלאו אותו בכתב ברור והביאו אתכם:

משתתפי המקצים התחרותיים: (1) טופס הצהרה תחרותי (2) שאלון בריאות

משתתפי הטיולים העממיים: טופס הצהרה עממי 

משתתפי המסוע הארוך (62 ק"מ), UC104 ו-UC145 חייבים במשלוח בדיקה ארגומטרית למייל של האירוע עד 30/11. 

הרשמה לקבוצות
מאמנים, מנהלי מועדונים ורכזי קבוצות מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל לקבלת קוד הנחה לרישום של מעל 10 משתתפים.

עדכון או שינוי בפרטי הרשמה
עד לתאריך 30/11 ניתן לשלוח בקשה לשינוי מקצה בתשלום של דמי טיפול 30 ₪. לאחר תאריך זה לא ניתן יהיה לבצע שינוי במקצים. גיליתם טעות בפרטים האישיים (שם, תאריך לידה)? כתבו לנו: info@desertchallenge.co.il
* החלפת משתתף באופן עצמאי וללא תאום עם המארגנים אסורה בהחלט.
סובב סדום 2016, תחרות אופני ההרים המיתולוגית, חוגגת השנה עשרים ושניים חורפים, ואפשר בהחלט להגיד שזה אירוע היסטורי בענף האופניים הישראלי. ב-1995 כשנוסדה התחרות, היו בלוח התחרויות השנתי מספר ״סובבים״ אחרים, אך רק סובב סדום נשאר חי ובועט עד ימינו אנו.

אירוע סובב סדום החל כשיעקב אקריש, מנהל הספורט במועצה האזורית תמר ורוכב חובבן, התקנא בסובב גליל הוותיק שהצליח למשוך לגליל אלפי רוכבים חובבנים ומקצוענים כאחד. ביחד עם אלי סת, תושב קיבוץ גדות שאחראי על חלק נכבד מתרבות רכיבת השטח בארץ, הם ייסדו אירוע, שהלך וגדל עם פני הענף, ומצליח כיום להביא אליו אלפי רוכבים, רצים ובני משפחותיהם לאירוע הספורט-שטח המוביל בארץ.

בתור מתחרה עמדתי על קו הזינוק 8 פעמים החל מ-1995 ועד 2003, כשהחסרתי רק שנה אחת בה טיילתי בהודו. זו הייתה תחרות שרייסרים לא העיזו לפספס, והיא הפכה לאחת מתחרויות ה-UCI עם ניקוד בינלאומי ומתחרים מכל העולם הראשונות והבולטות בארץ. זכורים לי פה מנצחים זרים, שהראו לשפיץ של רוכבי העילית הישראלים מהי הרמה הגבוהה בעולם. קירק מולדיי וטראביס בראון, שניהם מקצוענים ואלופי ארה״ב, שהגיעו ארצה כאורחי טרק וניצחו את התחרות. פיליפ טאוול, אלוף שוודיה שניצח פה ב-2003, שנה טרום אולימפית, בה הגיעו לכאן עוד 20 מתחרים זרים, שהגיעו למקום הנמוך בעולם על מנת לאסוף ניקוד חשוב שאולי יכניס אותם לאולימפיאדה. ועוד הרבה מנצחים ישראלים, חלקם ידועים עד היום כמו עידו סירקין או לורי קופנס, דוד רזניק וניל אובריין וחלקם מוכרים רק למתי מעט כמו בן עמי צ׳אושו.

טור דה סדום 1995 – ה"דזרט צ'אלנג'" הראשון
תמונות מתוך טור דה סדום 1995 – ה"דזרט צ'אלנג'" הראשון. באדיבות אתר Bikepanel.co.il

בשנת 2005 הוזמנה חברת ״עז הרים״, אותה ייסדתי וניהלתי עם שותפי דאז בועז גורן, לארגן מופע רכיבת אקסטרים, כאטרקציה שתוסיף צבע ועניין לאירוע. באותה שנה הפקנו את מרתון הזוגות באופני הרים הראשון בארץ בכרמל, ולשמחתנו, קיבלו פנייה ממ.א. תמר, להפיק את סובב סדום, כמרתון זוגות נוסף באופני הרים. כך נולד לו ה-Desert Challenge הראשון, בימים ההם בחסות חברת Volvo שתמכה חזק בענף במשך שנים רבות. המיתוג של חברת המכוניות השוודית עבד כל כך טוב שעד היום אני שומע אנשים שואלים אחד את השני: ״תגיד, אתה בא לוולבו צ׳אלנג׳ השנה?״...

ה-DNA שעיצב את דמותו של הדזרט צ׳אלנג׳ הראשון הוא אותו DNA של האירוע המפותח של 2014: פסטיבל עשיר ורב פעילויות ולא רק תחרות, רכיבות במגוון רמות לכל הגילאים, לכל רמות הכושר, ולא רק למקצוענים, לינה במחירים נוחים בקמפינג, שהופך את האירוע ליומיים של חוויה מדברית, הופעות מוזיקה חיות, פינות זולה, תערוכת האקספו העשירה והגדולה בקרב תחרויות האופניים, פאב רוכבים עם דגש על הבירות, מגוון רחב מאוד של קטגוריות מנצחים ועוד הרבה פרטים קטנים שהופכים את האירוע ל-Fat Tire Festival הישראלי הראשון, ומעניקים לכל משתתפיו חוויה מהנה וכיפית ולא רק תחרות אתגרית ומספקת.

ב-2008 התמזל מזלנו וקיבלנו נותן חסות חדש וחזק - חברת Veolia Environnement. באותה שנה הוספנו לראשונה ריצת לילה בשטח לאור ירח ופנסים. את הריצה יזמה קרן גולדבלט, אשת חזון והבעלים דאז של החנות פרו:ספורט, שיזמה את רוב אירועי ריצות האולטרה הראשונות בארץ. ריצת השטח הלילית הראשונה בארץ נתנה למשתתפים בה חוויה אחרת מרוב אירועי הריצה בארץ, כשעוטף את הרצים טבע דומם, חזק ומנותק מסממני הקדמה והאורבניות. ב-2010 לקחה את מושכות ההפקה חברת פורום-פקטור, האחראית בין היתר על אירועי ענק מוקפדים כמו האופרה במצדה, פסטיבל התמר, מרוץ עין גדי ועוד. החברה הוסיפה לאירוע את המקצה הפותח אותו באופן מסורתי: המירוץ לשלום בו בני נוער פלשתינאים רוכבים ביחד עם פעילי שלום ישראלים, ואז עוברים ביחד פעילויות תרבותיות ומעגלי הקשבה. תחת ידי פורום-פקטור המעטפת המקצועית של האירוע עברה לרמות אחרות ולא מוכרות בארץ. מי שהגיע לשטח בערב עמד נפעם אל מול עיר האורות הזוהרת שהוקמה לה בין לילה במאגר חימר הסמוך לצומת זוהר.

הרוכבים שהגיעו לאירוע, החלו להבין ששיא הקסם נמצא בקמפינג, באוהל עם הילדים, אחרי מקלחת חמה, על פויקה מהביל וריחני ואולי גם כוסית או שתיים (או שלוש, או..) של וויסקי משובח. מאז שטח הקמפינג גדל בכל שנה ב-20%, ובכל שנה הוא sold out טרום האירוע. האירוע הפך לאחד הגדולים והמובילים בארץ עם תחרויות ילדים מקדימות בהן אין דירוג רשמי וכל מסיים זוכה במדליה, ארבע קטגוריות מרחק ותחנות האכלה מוארות ומושקעות בכל חמישה קילומטרים.

השנה תיהנו ממקצי Ultimate אתגריים מאי פעם, משלוש אפשרויות לינה, החל ממאהל בדואי גדול ומשותף וכלה בלינה בקראוון יוקרתי ומדוגם. הוספנו תחרויות ילדים קצרות בשישי אחר הצהריים גם בתחום אופני ההרים, ופתחנו לראשונה קטגוריות סולו חד-יומיות (ניתן לרכוב לבד רק בתחרויות של שישי או רק בתחרויות של שבת). אך אין צל של ספק שעבור הרוכבים גולת הכותרת היא הפיכתו של מירוץ השטח הוותיק בארץ למירוץ סטייג׳ים (שלבים) דו-יומי:

רוכבי השטח הרציניים יוכלו לבחון עצמם בשני ימי תחרות רצופים. הסטייג׳ הראשון, של יום שישי, הוא סטייג׳ שייחקק לכם בשרירי הרגליים וידובר בו רבות סביב מדורות במדבר... הצימוק המרכזי בו הוא עלייה קשוחה לאורך מסוע האשלג של מפעלי ים המלח, מגובה -300 מטרים לגובה של 400 מטרים בבת אחת. גם הירידה בחזרה מטה לנחל פרצים אינה לרכי לבב. מי שיסיים את הסטייג׳ הזה יכול לדעת בוודאות שהוא רוכב שטח חזק ומיומן. יודע לטפס, יודע לרדת, יודע לשרוד בקרקע מדברית קשוחה ויודע לסבול... כדי לנצח את הדירוג המצטבר, אתה ובת/בן זוגך תידרשו לתת בראש גם בשבת בבוקר כמובן (-:

נתראה בקו הזינוק,
נמרוד כהן, מייסד ומנהל עז הרים הפקות והדרכות, מנהל תחום האופניים
אירוע Veridis Desert Challenge המתקיים במישור עמיעז, עובר בנופי בראשית מהייחודים בעולם.
מישור עמיעז הנו זכר לאגם קדום ששרר באזור ואשר התייבש לאיטו באזור הפסטורלי של דרום מדבר יהודה בין מצוק ההעתקים לרכס הר סדום העשוי כולו ממלח.
לאזור חשיבות אקולוגית רבה מעצם המפגש של תצורות גאוגרפיות שונות וממגוון הביולוגי, זאת ועוד על הייחודיות הנופית שמושך חדשות לבקרים מבקרים רבים מהעולם כולו.

לפיכך, אנו מבקשים כי הרכיבה במירוץ תהיה בהתאם לכלי ההתנהגות בשמורות הטבע, בדגש על נסיעה על השבילים ללא ירידה מהן וללא קיצור סיבובים. נסיעה מחוץ לשבילים גורמת ליצירת הקוליס והוא מהווה פגיעה אקולוגית ונופית גבוהה, וזאת לאור חירוץ הקרקע ופגיעה בקרומו, הטיית נתיבי המים ודריסת בתי גידול.

אנא שמרו על הטבע, הימנעו מלהשליך פסולת והישמעו לפקחי רשות הטבע במקום.

בתודה,
רשות הטבע והגנים


הירשמו לרשימת התפוצה שלנו